Forældrerådet

FORÆLDRERÅDET I NATURBØRNEHAVEN KRONENS MARK

Forældrerådets beføjelser:

Forældrerådet fastsætter principper for den enkelte daginstitutions virksomhed. Som eksempel på områder, hvor forældrerådet kan lave principper, kan følgende nævnes: pædagogiske mål og metoder - den styrkede læreplan, normer for forplejning - frokostordning, institutionens aktiviteter, forældresamarbejdet, informationer til forældre og andre, samt samarbejde med andre institutioner og lokalområdet i øvrigt

MEDLEMMER AF FORÆLDRERÅDET I NATURBØRNEHAVEN KRONENS MARK

FORMAND: Monica Lecia Isaksen, tlf. 20651926

Jeg hedder Monica og er 32 år gammel og bor i Østbyen med min mand Peter og vores 3 børn. Jeg har haft børn i Kronens Mark siden juni 2020, og jeg har siddet i forældrerådet siden 2020. Jeg meldte mig til forældrerådet, fordi jeg synes det er spændende at deltage i diskussioner og beslutninger, omkring den hverdag vores børn færdes i. Jeg synes det er spændende at være med til at have indflydelse på børnenes rammer og dagligdag. Jeg ønsker at være med til at bevare den gode børnehave vi har, og være med til at udvikle den i positiv retning.

NÆSTFORMAND: Anitta Larsen, tlf. 29890587

Mit navn er Anitta og jeg bor i Østbyen med min mand og vores 3 børn. Jeg har haft børn i børnehaven siden marts 2020. vi valgte børnehaven til vores første barn, fordi vi havde hørt rigtigt meget godt om børnehaven, og vi kunne rigtig god lide tanken om en naturbørnehave, hvor børnene lærer nogle andre ting, end man ville gøre i en almindelig børnehave. Jeg valgte at stille op til forældrerådet, da jeg synes det kunne være spændende at være med til at træffe nogle beslutninger, som er med til at påvirke mine og andre børns hverdag i børnehaven. Samtidig synes jeg det kunne være spændende at kæmpe for nogle nye ting til børnehaven, både i form at nye ting til legepladsen, som kan være med til at gøre hverdagen sjovere for børnene, men også at få blandt andet en cykelsti og bybus ud forbi børnehaven, som kan være med til at gøre det nemmere at komme til og fra børnehaven.

MEDLEM: Jacob Binzer Østerby, tlf. 20991133

Mit navn er Jacob Binzer Østerby, 46 år. Jeg er bosiddende i Østbyen i Thisted, gift med Stine og så har jeg 2 drenge i børnehaven Viggo på 4 år og Gustav på 3 år. Ved at være aktiv i forældrerådet får jeg dybere indsigt i mine børns daglige liv og kan dermed støtte dem bedre. Jeg er derudover meget engageret i at skabe de bedste mulige rammer for læring og udvikling, som gavner alle børn i børnehaven. At sidde i forældrerådet i børnehaven er en fantastisk måde at engagere sig direkte i ens børn læring og daglige oplevelser. Ud over at bidrage direkte til mine børns trivsel og udvikling ved at være en del af forældrerådet, ser jeg også en vigtig opgave i at øge synligheden af vores børnehave. Jeg tror på, at ved at anvende værktøjer, såsom video og sociale medieopslag, kan vi bedre formidle de unikke værdier og oplevelser, som børnehaven Kronens Mark tilbyder. Dette vil ikke blot styrke fællesskabet inernet, men også tiltrække nye familier, der søger et engagerende og støttende læringsmiljø for deres børn. Ved at dele glimt af vores daglige aktiviteter, særlige begivenheder og børnenes kreative projekter, kan vi sammen vise, hvorfor vores børnehave er et unikt sted for læring, udvikling og fællesskab.

MEDLEM: Chanette Kær Amtoft, tlf. 28907398

Jeg hedder Chanette og er mor til Mikkel, som er Ørn i Kronens Mark. Vi bor i Thisted sammen med far Thomas og lillesøster Frida. Jeg har valgt at sidde i forældreråd, da jeg ønsker være en del af de dialoger og beslutninger, der er i mit barns børnehave.

MEDLEM: Mai Vivi Lundberg, tlf. 53386206

Jeg hedder Mai og er uddannet social og specialpædagog i Aarhus, hvor jeg har arbejdet med børn og unge med ADHD og/eller en autisme spektrum forstyrrelse. Efter jeg flyttede tilbage til Thy i 2018 sammen med min mand Kasper, som i øvrigt er en rigtig thybo, fik jeg arbejde indenfor social psykiatri og har arbejdet med det siden. Kasper og jeg har Ronja på 3 år, som er startet i børnehaven i sommeren 2023. Der er flere grunde til, at jeg ønsker at være en del af et forældreråd: som ny forældre til et barn i børnehaven, er jeg af den overbevisning, at jeg måske kommer med et par nye øjne, som måske kan se noget andet end de erfarne forældre i forældrerådet. Jeg ønsker at være aktiv deltagende og engageret i Ronjas børnehaveliv og blive involveret i og være med til at træffe beslutninger. Jeg ønsker et indblik i børnehaven bag kulisserne, dvs. den praktiske del. Og til sidst at skabe et netværk med de andre forældre i børnehaven, da det for mig at se fremmer samarbejde, støtte og et fælles arrangement.

SUPPLEANT: Jennie Strelow Lund Klausen, tlf. 28594660

Jeg hedder Jennie og er mor til Signe og Sofie på 4 år, som begge går i Kronens Mark. Jeg er også mor til Simon på 8 år, som også har gået i Kronens Mark. Til trods for at vi ikke bor i Thisted, var vi ikke i tvivl om at vores børn skulle have deres hverdag og en del af deres opvækst i Kronens Mark. Der er højt til loftet og plads til at slå sig løs. Jeg har valgt at være en del af forældrerådet, da jeg synes det er vigtigt at være en del af, hvad der sker i - og omkring vores børns dagligdag og liv. For mig er det vigtigt, at der er et godt samarbejde mellem børn, forældre og medarbejdere. Det er derudover interessant at få et indblik i, hvordan samspillet mellem kommunen og institutionen er.

MEDARBEJDER REPRÆSENTANT: Gitte Christensen

PÆDAGOGISK LEDER: Sanela Juzbasic

forældreindflydelse 2022

Shape Created with Sketch.