Det fortæller forældrene om os

Maj 2023:

Vi har valgt Kronens Mark, da vi forelskede os i det store udendørs område midt i skoven. Der er massere plads at boltre sig på, og flere slags dyr som børnene hjælper med at passe.
Vi har følt os godt taget i mod af personalet, som udviser stor omsorg for børnene - dette gælder både det pædagogiske personale, madmor og leder. Man bliver altid mødt med et smil og en favn at aflevere sit barn i, hvis det er svært at sige farvel.
Generelt er vores oplevelse, at dynamikken i personalegruppen er god, hvilket kommer til udtryk som en god og rolig stemning i børnehaven.

Der bliver lavet massere af aktiviteter i løbet af ugen, som er i tråd med hvilken årstid vi befinder os i - eller hvilket fokus børnene har den pågældende måned.
Når der er sne bliver der fx hevet maling med udenfor, så sneen bliver et maleri.
I regnvejr får de lov at slå sig løs i vandpytterne, der bliver studeret regnorme sammen med personalet og der bliver hygget i bålhytterne.
Der er fokus på læring, interesse og leg.
De er på tur en gang om ugen, som både kan foregå her i byen eller med bus andre steder i kommunen.
I dårligt vejr har børnehaven et stort indendørs areal med massere legetøj, krea og spisepladser ligesom en traditionel børnehave

Indendørs er køkkenet, hvor alle dagens måltider bliver lavet, og hvor børnene i høj grad får lov at deltage.
Et par gange om ugen laves maden udendørs over bål, hvilket vores datter elsker. De får serveret varieret og lækker mad, og vi har aldrig fået er sulten barn hjem.

En varm anbefaling fra os,
- Stine og Kris

Valg af børnehave til ens børn er en svær opgave. Ofte er valget præget af, hvad andre siger, hvad trenden i området er og for nogle, hvad der er prestige i. Sådan var det også for os - faktisk var det som om kun en børnehave var det rigtige og der var ikke plads. Så vi fik startet ud i Kronens Mark uden det lige var vores første valg og hvor er jeg taknemmelig for det!

Kronens Mark er en fantastisk børnehave. Her er tid, plads og omsorg til leg. læring og liv. De fysiske rammer er helt unikke med natur, dyr, inde og ude faciliteter på et kæmpe areal. Her er der virkelig mulighed for at være barn under opsyn og lidt for sig selv. Begge mine piger trives der og fyldes med oplevelser, nærvær, frihed og læring - så tæt på vores egen opvækst som vi kunne ønske os det. Pædagogerne er faglige stærke og der  kræves af dem, at de har det med sig at ville noget med deres hverdag på jobbet. De ansættes derfor i høj grad også på personlighed, hvorfor børn og forældre bliver mødt af interesseret og engageret personale, der virkelig får det bedste ud af alle dage. De sætter også fokus på sparring med forældrene, så vores børn kan opnå bedst mulig trivsel og udvikling både i og udenfor børnehaven. Jeg vil uden tvivl anbefale alle forældre at vælge Kronens Mark.

Birgitte Hjorth Thomsen - forældre til 2 piger i børnehaven Kronens Mark

Naturbørnehaven Kronens Mark, er en børnehave der ligger placeret i smukke natur omgivelser midt i Kronborg plantage.

I børnehaven vil man opleve et engageret personalet, der ser det enkelte barn, lige i der, hvor barnet er.
De formår at lave aktiviteter, man ikke lige laver i alle børnehaver, f.eks skal de engang imellem slagte nogle høns, så der kan være plads til nogle nye, hele den proces inddrager de børnene i, altså i børnehøjde. Virkelig fedt.

Naturbørnehaven kronens mark en børnehave med mange forskellige dyr, her vil børnene lige pt møde geder, små kæle grise, høns/haner, fisk og naturens små krible krable dyr.

I det at det er en natur børnehave, er der altid “højt til loftet” hvilket giver så meget til børnene, samt de store
arealer rundt om børnehaven, med
masser af træer som de kan boltrer sig i.

Natur børnehaven Kronens Mark, er en børnehave, hvor de er rigtig gode til at bruge de smukke omgivelser der er rundt om børnehaven, og er mindst en gang i ugen på opdagelse udenfor børnehavens arealer.
Lige sådan er hele børnehaven en gang om året på koloni, hvor alle børn og voksne er på koloni i 3 dage, det er hvert år en kæmpe succes.

Det er vores andet barn, der nu går i børnehaven, og vi vil anbefale alle forældre at tage forbi børnehaven og opleve dens smukke natur. Vi vil godt garantere at så snart man åbner lågen op til børnehaven, så er man solgt :)

Vi vil til hver en tid anbefale Naturbørnehaven Kronens Mark.

De bedste hilsner fra
Karina & Mads

børnenes udtalelser

Shape Created with Sketch.