Påklædning

Påklædning:

Vejret er næsten altid godt, hvis man er klædt rigtigt på. Det er vigtigt at barnet er klædt på i noget praktisk tøj der godt må blive snavset. Regntøjets størrelse skal være så det kan komme udenpå en flyverdragt, samt støvlerne. I barnets garderobe skal der være gummistøvler, skiftetøj, (bukser, trøje, strømper og undertøj, gerne flere sæt), tyk trøje og sokker. Om vinteren skal barnet desuden medbringe flyverdragt, hue og vinterstøvler, det vil ligeledes være en god idé at give barnet uldent undertøj på. Om sommeren skal barnet have en tynd bluse/skjorte m/lange ærmer samt en kasket med (af hensyn til soldage). Barnet skal være smurt ind i solcreme hjemmefra, vi har solcreme med høj solfaktor som vi kan smøre børnene ind i senere på dagen.
I er altid velkomne til at spørge personalet om hvilket tøj, der er mest praktisk at bruge. Tøj, fodtøj og huer skal være mærket med navn, da det ellers kan være svært at finde ud af hvem det tilhører. Vi har vanteordning i børnehaven. Man betaler 50 kr. om året. (På grund af Corona er dette sat på pause)

Har man børn i en naturbørnehave, kræver det mere tøj, og af en mere slidstærk kvalitet end i en almindelig børnehave. Det er en god idé med 2 sæt regntøj og 2 par gummistøvler.
Vi beder jer venligst fjerne snorene fra børnenes overtøj, samt undgå halstørklæder og halskæder. Der har tidligere været ulykker i andre børnehaver i Danmark, som var forårsaget af halstørklæder og snore i børnenes tøj.
HUSK! kig i kassen med glemt tøj, holde jeres barns kasse ajour. En god regel, er der skiftetøj med hjem, skal der sendes nyt med ud næste dag.